Zasady świadczenia usług

1. Postanowienia ogólne

1.1. Niniejsze zasady regulują zasady świadczenia usług medycznych w naszym ośrodku medycznym 103telemed (dalej — Ośrodek).

1.2. Ośrodek świadczy usługi na podstawie licencji na prowadzenie działalności medycznej.

1.3. Celem zasad jest zapewnienie wysokiej jakości usług medycznych, przestrzeganie praw pacjentów oraz stworzenie komfortowych warunków ich świadczenia.

1.4. Ośrodek gwarantuje zachowanie poufności wszystkich danych przekazanych przez pacjenta, zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych.

 

2. Rejestracja na wizytę

2.1. Rejestracja na wizytę u lekarza odbywa się osobiście, telefonicznie lub za pośrednictwem formularza online na oficjalnej stronie Ośrodka.

2.2. Przy rejestracji pacjent jest zobowiązany podać prawdziwe dane osobowe i określić cel wizyty.

2.3. W przypadku konieczności dostarczenia dodatkowych dokumentów (np. wcześniejszych wyników badań lub opinii), pacjent jest zobowiązany przesłać je za pośrednictwem swojego konta lub dostarczyć przed wizytą.

2.4. W przypadku niemożności przybycia na wizytę w ustalonym czasie, pacjent jest zobowiązany poinformować o tym co najmniej 24 godziny przed wizytą, w przeciwnym razie opłata za wizytę nie zostanie zwrócona.

2.5 W przypadku umówienia się na wizytę w terminie krótszym niż 24 godziny przed planowaną godziną konsultacji, nie przysługuje odwołanie ani zwrot kosztów, niezależnie od czasu powiadomienia pacjenta o niemożności stawienia się na wizytę.

 

3. Zasady świadczenia usług

3.1. Usługi medyczne są świadczone zgodnie z obowiązującymi standardami i zaleceniami Ministerstwa Zdrowia.

3.2. Wszystkie procedury diagnostyczne i terapeutyczne są wykonywane za zgodą pacjenta.

3.3. Lekarze Ośrodka są zobowiązani do udzielania pacjentom pełnej informacji o stanie zdrowia, możliwych metodach leczenia i ich konsekwencjach.

3.4. Pacjenci są zobowiązani do przestrzegania zaleceń lekarzy oraz zasad wewnętrznego regulaminu Ośrodka.

3.5. Świadczenie usługi medycznej odbywa się wyłącznie w zakresie wybranej i opłaconej przez pacjenta usługi. Lekarz nie jest zobowiązany do udzielania konsultacji ani innych świadczeń medycznych w zakresie niewybranej usługi. W przypadku, gdy cel wizyty pacjenta nie odpowiada opłaconej usłudze, lekarz ma prawo odmówić świadczenia pomocy medycznej w tym zakresie i zaproponować pacjentowi wybór oraz opłacenie odpowiedniej usługi.

3.6.  Jeśli konsultacja zostanie przeprowadzona, zwrot kosztów nie zostanie dokonany. Lekarz zastrzega sobie prawo do wystawienia lub niewydania recepty, zwolnienia lekarskiego i innych dokumentów.

3.7. Centrum może odmówić wykonania usługi bez podania przyczyny.

 

4. Opłata za usługi

4.1. Usługi medyczne są świadczone odpłatnie, zgodnie z obowiązującym cennikiem.

4.1.1. Ośrodek może oferować różne formy płatności (np. z zastosowaniem programu bonusowego, jeśli jest taka możliwość).

4.2. Płatność za usługi odbywa się kartą płatniczą lub innymi przewidzianymi metodami.

4.3. W przypadku rezygnacji z usługi po jej rozpoczęciu, opłata za wykonane części usługi nie podlega zwrotowi.

 

5. Prawa i obowiązki pacjentów

5.1. Pacjenci mają prawo do:

  • otrzymania wykwalifikowanej pomocy medycznej;
  • szacunku i godnego traktowania ze strony personelu medycznego;
  • informacji o stanie zdrowia i metodach leczenia;
  • dobrowolnej zgody na interwencję medyczną;
  • poufności przekazanych informacji medycznych.

5.2. Pacjenci są zobowiązani do:

  • podawania prawdziwych informacji o swoim stanie zdrowia;
  • przestrzegania regulaminu wewnętrznego Ośrodka;
  • stosowania się do zaleceń i wytycznych lekarzy;
  • szacunku wobec personelu medycznego i innych pacjentów.

 

6. Odpowiedzialność

6.1. Ośrodek ponosi odpowiedzialność za jakość świadczonych usług medycznych zgodnie z przepisami prawa Rzeczypospolitej Polskiej.

6.2. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w świadczeniu usług medycznych pacjenci mają prawo zgłosić skargę do kierownictwa Ośrodka lub odpowiednich organów kontrolnych.

6.3. Ośrodek nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek nieprzewidziane awarie techniczne podczas korzystania z usług telemedycznych, jeśli nie wystąpiły one z winy Ośrodka.

 

7. Postanowienia końcowe

7.1. Niniejsze zasady wchodzą w życie z chwilą ich zatwierdzenia i obowiązują do czasu ich odwołania lub zmiany.

7.2. Ośrodek zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w zasadach, informując o tym pacjentów dostępnymi środkami.

 

Czy nadal masz pytania? Pomożemy Ci!

phone icon